2016. április 15., péntek

Kekszek karácsonyra, húsvétra, vagy csak úgy...

Imádni valóan finom kekszeket lehet készíteni saját kezűleg, melyeket lehet pecsételni, vagy kiszaggatni, vagy kiszaggatni és össze ragasztani valamilyen isteni finom házi lekvárral. Én mindegyiket készítettem már, egy igazán egyszerű de nagyszerű recept szerint készültek mindannyian.

Recept: Gesztenyeblog


Karácsonykor házi baracklekvárral töltöttem meg a sütikéket, azt hiszem 3x kellett az ünnepek alatt újra sütnöm, mert annyira fogytak. 




A kekszek egy részét nem lyukasztottam, hanem diót törtem össze kókuszvirág cukorral, rászórtam a sütire és megsütöttem a tetejüket. Az aljukat ugyan úgy megkentem házi barack lekvárral és összeragasztottam a kettőt. Fenomenális a hatás így is!







Pecsételt kekszek: Karácsonykor sikerült az első igazán jól sikerült kekszem, melyhez egy jól bevált praktikát használtam.

Recept: Gesztenyeblog

Az én praktikám pecsételés előtt: 

 Én annyit szoktam még, és szerintem nagyon hasznos, hogy amikor kész a pecsételés, utána még vissza teszem pár percre a hűtőbe, hogy a vaj újra jól megdermedjen benne, így sütéskor nincs ideje szétolvadni. 


160 fokon 8-10 perc alatt készre sül, érdemes figyelni, nehogy túl süljenek. Fém dobozkában elég sokáig elállnának, ha lenne rá idejük....

A húsvéti adag azért sötétebb, mert itt a fele porcukrot kókusz virág cukorral helyettesítettem, ettől picit barnásabb szine lett a süteménynek. De kevésbé lett édes, ettől viszont még ellenállhatatlanabb!







Nincsenek megjegyzések: