2016. május 5., csütörtök

Baguette csökkentett szénhidráttartalmú Zellei Tündi liszttel (hozzá tormás-Céklakrém, Tepertő krém)

Sok jó döntést hoz az ember életében, de nekem az egyik legjobb döntésem volt, hogy rávettem magam arra, hogy napokig böngésszek a világ hálón, felfedezve lehetőségeket egészséges és fogyasztható lisztekről.  Zellei Tündi lisztjei pont ilyenek, cukor betegek és fogyni vágyók is természetesen mértékkel fogyaszthatják. A legnagyobb elismerés, hogy mindkét lányom megeszi a Tündi lisztjeiből készült kenyeret, zsömlét, vagy akár tésztát is. Édességek kísérletezése ezután kezdődik!

Baguette elkészítése Zellei Tündi csökkentett szénhidráttartalmú lisztből. Lisztekről itt olvashatsz: ZelleiTündi lisztek


Receptet itt találjátok: Baguette szénhidrátcsökkentetten

Hozzávalók: 

50 dkg Zellei Tündi csökkentett szénhidráttartalmú lisztkeverék kelt tésztákhoz
10 dkg puha vaj (szoba hőmérsékletű)
4 dl langyos tej
3 dkg Budafoki friss élesztő
1 tk. fruktóz
3 tk. Himalája só





A liszthez hozzá keverem a sót. 1 dl. tejbe bele kevertem a fruktózt, langyosra melegítem és felfuttatom benne a friss élesztőt. A liszt közepébe lyukat alakítok ki, beleteszem az élesztős tejet és hozzá öntöm a többi langyos tejet is. Összedolgozom a hozzávalókat, majd a végén a puha vajat is a tésztába dolgozom. Kelesztő tálban, vagy meleg helyen 1 órát kelesztem a tésztát, amíg duplájára nő. 
Amikor a tészta már jól megkelt, kiveszem a tálból és három egyenlő részre osztom a baguette tésztámat. 


Megformázom a baguetteket a Videoban látható módon, kicsit elvékonyítva a végeket, hogy szép rusztikus formájú tésztát kapjak. Baguette sütőbe teszem őket, a tetejét legalább háromszor jó mélyen bevágom és még 20-30 percig kelesztem a kenyereket. 





Eredeti recept szerint 200 fokos sütőben süti 25-30 percig, de szerintem ahány sütő annyi féle a sütési idő.  Nekem 180 fokos sütő kellett és így is elég volt a 25 perc. Érdemes figyelemmel kísérni a sülési folyamatot, mert gyorsan pirulnak. Én olaj spriccelő flakonba vizet töltöttem és néhányszor bespricceltem vizet a sütőbe, így finom ropogós baguette lett az eredmény.


 Sütésre fel!!!!!!




Finom mártogatós, Céklakrém recept:

5 db cékla
2 ek tejszínes torma
2 ek olivaolaj
Só, bors, Rozmaring, Kakukkfű ízlés szerint
10 gerezd fokhagyma sütéshez
2 gerezd zúzott fokhagyma ízesítéshez

A céklát meghámozom, apró kockákra vágom,  rádobom a 10 gerezd fokhagymát, sóval borssal rozmaringgal és kakukkfűvel ízesítem, meglocsolom oliva olajjal és sütőbe kb. 30 perc alatt puhára sütöm. Amikor már színt kapnak a céklák, kiveszem a sütőből, (fokhagymák már nem fognak kelleni) és megvárom, hogy kihűljön. Aprító segítségével pépesítem, de nem kell teljesen simára. Hozzá adom a zúzott fokhagymát, a tejszínes tormát és ha még szükséges oliva olajat. Fogyasztásig hűtőben tárolom. 







Tepertő krém

Hozzávalók:

1 marék tepertő 
só, bors, piros paprika ízlés szerint (akik szeretik a csípőset, azoknak a csípős piros paprikát ajánlom, mert igazán különleges és ízletes lesz tőle a krémünk.) 
1 tk. mustár
1 tk olivaolaj

Nekem szerencsém van, mert szüleim rendszeresen vágnak malacot és akkor mindig készítenek friss sült tepertőt, és természetesen tepertő krém-hez való alapot is.

Nagyon egyszerű az elkészítése, a tepertőt ledaráljuk, a hozzávalókkal összedolgozzuk addig, amig krémszerű állagot nem kapunk.  Sokáig eláll hűtőben, hiszen ebből a krémből nem lehet olyan sokat fogyasztani, de mennyei tud lenni finoman elkészítve. 






Nincsenek megjegyzések: