2016. május 24., kedd

Epres Galette Zelleitündi csökkentett szénhidráttartalmú lisztből cukormentesen, házi eperlekvárral

Egy igazán fennséges desszert, mely cukormentes és szénhidrát csökkentett, a gyerekek kedvence. Természesen most is Zelleitündi lisztből készült, melyet süteményekhez fejlesztett ki.

Eredeti receptet az alábbi linken érhetitek el: Epres Galette egészségesen





Sima tepsiben sütöttem, de amikor elkészült, pont bele tudtam illeszteni egy 28 cm átmérőjű (IKEA) pitesütő formába

Hozzávalók:

a tésztához
22 dkg Zellei Tündi csökkentett szénhidráttartalmú lisztkeverék süteményekhez
15 dkg  hideg vaj/bio margarin
1 tojás
2 evőkanál hideg víz
csipet só
1 evőkanál 4:1 édesítő, ha ropogósabbra, keményebbre szeretnétek a tésztát, akkor 2 ek. eritritolt használjatok (én így készítettem, mert egy éjszakát állt a sütemény és nem szerettem volna, hogy teljesen eláztassa az eper)

a feltéthez
1,5 dl cukormentes eper lekvár: 
50 dgk eper a lekvárhoz ha frissen készítjük
40 -50 dkg friss eper
eritritol a szóráshoz
Az omlós tésztához a lisztkeveréket a sóval, édesítővel és a hideg vajjal elmorzsoljuk.
Az eredeti recept negyedannyi ugyanannyi cukorhelyettesítővel készült, hogy omlós és puha legyen. 
 Mivel én szombaton készítettem és vasárnapra vittem szülinapra, ezért inkább eritritet használtam, hogy az egy éjszakai pihenés alatt ne ázzon el a tészta. (kekszekhez is ezt ajánlja Tündi, mert ettől ropogós lesz, nem puhul meg a süti) Hozzáadjuk a tojást és a hideg vizet és tésztává gyúrjuk.
Fóliába  csomagoljuk és 1 órára a hűtőbe tesszük pihenni.
Közben az epret megmossuk, és félbe vágjuk. Ha nincs cukormentes eper lekvárunk, akkor gyorsan el is készíthető.  Eperdzsem cukormentesen. A tésztát kivesszük a hűtőből és lisztezett deszkán kinyújtjuk 3 mm vastagságú kör alakra. Sütőpapírral bélelt tepsire tesszük a tésztát, majd az eper lekvárral megkenjük, úgy hogy a szélén hagyjunk kb. 3 cm tésztát, ami üresen marad. Ráhelyezzük a  félbevágott epreket is és megszórjuk eritrittel, majd ráhajtjuk a maradék tésztát. 180 C fokos sütőben 35 perc alatt készre sütjük. Ha kihűlt szeleteljük.






Nincsenek megjegyzések: