2016. május 9., hétfő

Kakaós, túrós és fahéjas csigák, ZelleiTündi csökkentett szénhidráttartalmú lisztkeverékből

Még jó, hogy egyébként fogyókúrázom február óta. Azaz most már elmondhatom, hogy életmódot váltottunk. És igen, többes szám, mert családilag. Mióta megtaláltam Tündi lisztjeit, imádok mindenfélét sütni, mert büntetlenül ehetjük az összeset. A lisztek szénhidrát csökkentettek és cukor mentesek, cukor betegek és fogyni vágyók is fogyaszthatják a belőlük készült ételeket.  És biztos, hogy ez így is van, mert még mindig fogyok. Most először úgy, hogy közben finomakat ehetek. Ezek a csigák is Tündi kelt tésztához való lisztjéből készültek. 




Receptet itt találtok:  Kakaós és Túrós csiga recept

Picit változtattam az eredeti recepthez képest, mert nem nyírfacukrot használtam, hanem 
negyedannyi cukorhelyetesítőt, Dia Wellness-től.)  Mennyei finomságok elfogultság nélkül.  Íme a tészta receptje:

Hozzávalók:

Tészta recept (50 dkg helyett én csak 30 dkg lisztet használam, ehez mérten alakítottam át a receptet. így is lett belőle 12 túrós és 12 kakaós csiga és 12 db fahéjas csiga.

30 dkg Zellei Tündi csökkentett szénhidráttartalmú liszkeverék kelt tésztákhoz
1,8 dkg élesztő
1 tk. teáskanál fruktóz
1 csipet só
2,5 dl langyos tej (0,5 dl tej az élesztő futtatásához)
2  dkg negyedannyi cukor helyettesítő (Dia wellness)
14  dkg vaj

Kakaós töltelékhez: 

2 evőkanál kakaó por (nem cukrozott)
2 ek. negyedannyi cukorhelyettesítő (Dia wellness)

Túrós töltelékhez:

20 dkg bio túró
1 ek. negyedannyi cukorhelyettesítő  (Dia wellness)
reszelt citrom héj
1 tojás

Fahéjas csiga:

6 evőkanál Fahéjas nyirfacukor

Tetejére:

Kenéshez 1 tojás (kisebb is elég) a csigák oldalait megkenni. (elhagyható)









Régi módi vagyok a sütemény készítésben, ezért én itt is futtattam az élesztőt 0.6 dl langyos tej, fruktóz kíséretében.
Összekeverem a többi hozzávalót a vaj kivételével és lágy tésztát készítek. Kinyújtom téglalap alakúra 1,5 cm vastagra, majd a vajat a tetején is kilapítgatom. Félbe hajtom először hosszában, aztán behajtom a két oldalát. Újra kinyújtom, most már a vajjal együtt, és ismét összehajtogatom először hosszában, aztán behajtom a két oldalát. 20 percre hűtőbe teszem, majd újra megismétlem a nyújtást még ugyan így 2x. Amikor az utolsó pihentetés is eltelik, kinyújtom a tésztát kb. 1,5 cm vastagra, majd felébe túrót, felébe kakaó port teszek. Feltekertem, mint a beiglit és én mielőtt vágtam 5 percre fagyasztóba tettem a tésztát, hogy könnyebb legyen szeletelni. Kb. 2 cm széles darabokat vágtam, aztán sütő papírral bélelt tepsibe tettem, kicsit kilapítottam és az oldalát megkentem tojással. (elhagyható). 
Eredeti recept szerint 200 fokos sütőben süti 15-20 percig, de szerintem ahány sütő annyi féle a sütési idő.  Nekem 180 fokos sütő kellett és így is elég volt a 15 perc. Érdemes figyelemmel kísérni a sülési folyamatot, mert gyorsan pirulnak.



Tálaláskor nyírfa porcukorral teszem még izgalmasabbá. 
Sütésre fel!!! 
Jó étvágyat mindenkinek!





Nincsenek megjegyzések: