2016. május 1., vasárnap

Sajtos túrós magvas rudak Zellei Tündi csökkentett szénhidráttartalmú sütemény lisztből


Végre tegnap már lehetett kinn ücsörögni a teraszon, gyönyörű napsütésben. Jöttek is hozzánk vendégek, ezért nagyon nagyon készültem az új lisztből sok sok finomsággal.
Ezek a sajtos-túrós rudacskák valami elképesztően finomak, Zellei Tündi csökkentett szénhidrát tartalmú sütemény lisztjéből készültek.

Liszteket itt szerzem be: Mediline Hűvösvölgyi Üzlet

Eredeti recept Zellei Tündi oldaláról: Sajtos-túrós rudak
Inspiráció még, a rudak kinézetéhez: Tündérsüti blogja: Tündérsüti sajtos rudak



Én kicsit eltértem az eredeti recepttől (nem volt juh túróm) íme az én  változatom:


Hozzávalók: 

18 dkg tehéntúró (bio)
4 dkg trappista sajt reszelve
2 dkg parmezán sajt reszelve
25 dkg vaj
25 dkg Zellei Tüdi csökkentett szénhidrát tartalmú liszt keverék süteményekhez (itt)
1 ek tejföl 
1 cs sütőpor Bio
2 tk só

Tetejére:

1 tojás
sajt (trappista, parmezán vegyesen)
len, mák, fekete szezámmag, szezámmag, kömény a díszítéshez

A hozzávalókat összedolgozom, szép sima tésztát fogok kapni. Alufóliába csomagolom és minimum fél órára hűtőbe teszem. Lisztezett felületen 1 cm vastagságúra kinyújtom és pizza vágó segítségével 20 cm hosszúságú és 1 cm széles rudakra vágom őket. (lehet kisebbeket is készíteni, de én direkt hosszú pohárban szerettem volna tálalni, papír zacskóban)


Tetejét tojás sárgájával megkenem és megszórom trappista sajt-parmezán sajt keverékével



Díszíthetjük még minden féle maggal is, nagyon szép eredményt kapunk úgy is. 170 -180 fokos sütőben 10-12 perc alatt (sajtos 12 perc, magvasnak 10 perc is elég) Érdemes figyelemmel kísérni a sülési folyamatot, mert gyorsan pirulnak.



Ezek a papír zacskók annyira mutatósak. Beszerzési forrás: Eztettemabolt




Fergeteges íz parádé, egy finom pohár rose fröccsel ellenállhatatlan. 




Nincsenek megjegyzések: