2016. május 1., vasárnap

Tojáskrém házi zsemlékkel csökkentett szénhidrtát tartalommal

Maradt még pár saját készítésű zsemlém (melyet egy korábbi posztban már megosztottam: Zsemlék) és újra elkészítettem a tojás krémet, aminek nagyon nagy sikere volt Milla születés napján és most is jó kis vendég várós falatkák lettek.

Hozzávalók:

5 db. házi tojás (szín nem photoshop)
1 szál mangalica kolbász (ha nem mangalica az sem baj, csak puha jellegű kolbász legyen
2 ek. light majonéz (vagy saját készítésű házi majonéz)
1 ek. mascarpone (elhagyható)
só és bors
petrezselyem zöld a díszítéshez


A tojásokat forrásban lévő vízbe teszem bele, majd vissza véve a  hőfokot, 7-8 perc alatt keményre főzöm. Lehűtőm a tojásokat, hogy ne főjenek tovább, megpucolom, félbe vágom és apró darabokra kockázom. A kolbász héját leszedem és szintén apró darabokra vágom. Sózom borsozom (nem nagyon kell, mert a kolbász íze elég intenzív) bele keverem a majonézt, mascarponet, és nem keverve töröm, hanem átforgatom csak a masszát, hogy szép rusztikus legyen. Fogyasztásig hűtőben tárolom.
A zsemléket ketté vágtam, megpirítottam és ráhalmoztam a tojás krémet. Durvára vágott petrezselyem zölddel díszítettem.




Nincsenek megjegyzések: