2016. június 9., csütörtök

Sült kacsacombok Káposztás cvekedlivel Zelleitündi szénhidrátcsökkentett lisztból készült tésztából

Ma reggel arra ébredtem, káposztás cvekedli..... egész nap lebegett a szemem előtt.... Mivel Tündi lisztjéből  teljesen egészséges változatban is elkészíthető, neki is ugrottam, hogy a családot elkápráztassam vacsorára...


A tésztát az alapján készítettem..

Hozzávalók:

4 tanyasi tojás
28-30 dkg Zellei Tündi lisztkeverék süteményekhez
1 nagy csipet só
1 ek olivaolaj


A frissen készült házi tésztához a tojásokat a lisztkeverékkel az olívaolajjal és a sóval sima tésztává gyúrjuk. Közben pár percig letakarva pihentetjük és újra átgyúrjuk a tésztát, ezt kétszer ismételjük meg, hogy finom sima tésztát kapjunk. Nylon zacskóba tesszük és 10 percet pihentetjük. A tésztagombócot négy részre vágjuk, meglisztezzük a felületét és tésztagéppel kinyújtjuk több fázisban, majd derelye vágóval 2 cm-es kockákra vágjuk. Ha nincs tésztagépünk, akkor lisztezett deszkán szép vékonyra kinyújtjuk, majd formázzuk. Forró lobogó sós vízben 5-7 perc alatt kifőzzük.

100g friss tésztában 27,4g CH van. 



Káposzta elkészítése:

Hozzávalók:

1 kg reszelt fejes káposzta
3 evőkanál eritrit
5 evőkanál oliva olaj
Plusz sózást már nem igényel, hiszem előtte már enyhén sózottan állni hagytuk. 

A káposztát megmossuk, négy részre vágjuk, majd nagy lyukú reszelőn lereszeljük. Enyhén megsózzuk és legalább egy negyed órát állni hagyjuk. Olajat melegítünk, majd kinyomkodjuk a káposztát a levéből és párolni kezdjük. Rátesszük a  cukrot és kb. 40 perc alatt világos barnára pároljuk. 
Amikor elkészült, a tésztára halmozzuk és jól átforgatjuk.


Sült kacsa

Először levágtam a felesleges zsiradékot, melyet egy teflon serpenyőben kisütöttem, finom kacsatepertőt kapva ezzel és némi kacsazsírt.
A combokat alaposan megmostam, majd leitattam róla a felesleges folyadékot. Sóztam, borsoztam és fokhagymáztam, egész fokhagymát is tettem a kacsacombok közé. A combokat előbb serpenyőben mindkét oldalon pár percig megpirítottam, majd nehéz falú lábasba tettem a fokhagymákkal. Meglocsoltam a kisült kacsazsírral és kacsatepertőt is rádobáltam, felöltöttem 2 dl vízzel, majd lefedtem, és sütőben 150 fokon 3,5 óra alatt ropogósra sütöttem. Ebben az edényben fedő alatt is ropogósra sül, de a végén még légkeveréssel lehet rajta pirítani.












Nincsenek megjegyzések: