2016. június 8., szerda

Vajas kifli Zelleitündi csökkentett szénhidráttartalmú lisztjéből



A zsömlék után most kipróbáltam a kiflit is ZelleiTündilisztek kelt tésztához való lisztjéből. Jelzőkkel már nem tudok nagyon dobálózni, mert lassan az össze leg leg leg-eset kimerítettem....

A liszteket innen is be tudjátok szerezni: ZelleiTündi Webshop


Eredeti receptet ezen a linken találtok







Hozzávalók:

30 dkg Zellei Tündi csökkentett szénhidráttartalmú lisztkeverék kelt tésztához
2 tk. himalája só
3 dkg élesztő
1 tk fruktóz az élesztő futtatásához
2-2,5 dl langyos tej
5 dkg vaj
tetejére én nem sót, hanem szezámmagot használtam, ízlés szerint

0.5 dl tejbe belekeverem  a fruktózt, langyosra melegítem és felfuttatom benne az élesztőt. Liszthez keverem a sót, majd hozzáadagolom az élsztős tejet, a többi tejjel együtt, annyit, hogy lágy tésztát kapjak belőle, majd az olvasztott vajat is alaposan hozzá keverem. A tésztát alaposan kidolgozom, akkor lesz megfelelő, ha már szép sima lesz. Kelesztő tálban duplájára kelesztem, kb. egy óra alatt. 
Amikor a tésztám szépen megkel, laza, gyenge mozdulatokkal átgyúrom, majd kinyújtom kör alakúra kb. ujjnyi vastagra. A tésztát negyedelem, majd azokat is ketté vágom, tehát 8 db. körcikket fogok kapni. Egyenként feltekerem őket a szélesebb felétől haladva, minden tekerésnél kicsit megnyomkodom a tészta szélét,  hogy ne tudjon szétválni. Kibélelem a tepsit sütőpapírral, bele teszem a kifliket, megkenem őket vízzel és megszórom szezámmaggal. Igy is kelesztem kb. fél órát, majd 180 fokos sütőben 15-20 perc alatt készre sütöm.  Az eredmény egy könnyű, de mégis tartalmas   isteni egészséges kifli lesz. 





Legyen csodás napotok!

Második próbálkozás:-)

Harmadik próbálkozás :-)


Nincsenek megjegyzések: