2016. július 6., szerda

Fagyi, jégkrém cukormentesen Zellei Tündi receptek alapján valamint a fagyihoz cukormentes Málna dzsem szintén Tündi receptje szerint


"Nyár van nyár, röpke lepke száll virágra zümmög száz bogár"


Nagyon szerettem volna már kipróbálni a cukormentes házi készítésű fagyikat, de fagylaltgép hiányában még nem vágtam bele. Pár napja kinn voltunk a raktárban, ahol még a maradék cuccainkat tároljuk és láss csodát, ráakadtam egy régi de működő képes fagylaltgépre. (az, hogy tényleg készít -e fagylaltot, hamarosan kiderül)))) Nem mai gyártmány, legalább 7 éve a raktárban várja jobb sorsát, hát megmentettem és hazahoztam. Szépen kimostam és azonnal mélyhűtőbe tettem a tartályt. Ma Millával vásároltunk és befutottunk a zöldségesbe is, hogy málnát és áfonyát szerezzünk a fagyihoz. Valahogy a zöldséges fiú rámbeszélt egy láda málnát, nem is tudom hogyan fordulhatott ez elő, így cukormentes dzsemet is készítettem három üveggel, hisz az mindíg jól jön... Áfonyából jégkrém lett, írom róla a tudnivalókat.


Áfonya jégkrém cukormentesen Zellei Tünditől

Hozzávalók:

10 dkg áfonya
2 dl kókusztejszín
pár csepp friss citrom leve
stevia vagy más édesítőszer, ha szükséges ízlés szerint

Ebből a mennyiségből nekem 6 db. jégkrémem lett, ebbe az IKEA-ban kapható jégkrémtartóba készítettem. 





A kókusztejszínt steviával és a citrom levével habverővel habosra keverjük, hozzáadjuk az áfonyát (én egy keveset összeaprítóztam, a többit egészben tettem bele) Műanyag tartókba adagoljuk, rátesszük a pálcikát és fagyasztóba tesszük. Kb. 4 óra alatt meg is fagynak. Miután a formából kivesszük, esetleg olvaszott csokoládéba is bele lehet mártani....


A málna fagylaltot fagylaltképpel kevertem, Zellei Tündi eper fagyi receptje alapján, pontosan ugyan úgy készült, csak a gyümölcsöt cseréltem ki.


Hozzávalók:

40 dkg málna
4 dl kókusztejszín/tejszín (ízlés szerint, ha valaki nem érzékeny a tejre, sima tejszín is használható)
én 2 dl tejszínt és 2 dl mascarpone-t használtam, hogy minél krémesebb legyen
stevia ízlés szerint
pár csepp citrom leve
3 evőkanál Cukormentes Málna dzsem

A málnát megmossuk, óvatosan lecsepegtetjük, majd villával összenyomkodjuk. A tejszínnel és a többi hozzávalóval elkeverjük, végül fagylaltgépbe tesszük és kész is. Ha nincs fagyigépünk akkor tegyük műanyag dobozba, óránként keverjük át és botmixerrel pürésítsük, amíg a kívánt állagot el nem érjük. 





Cukormentes Málnadzsem készítése:






Hozzávalók:

2  kg málna
30 dkg eritritol
1 evőkanál stevia
1 teáskanál pektin
1 tk citromsav, fél citrom leve (hogy ne barnuljon)

Mossuk meg a málnát, szürőben csöpögtessük le, majd tegyük tapadásmentes edénybe. Szórjuk rá az eritritolt és a steviat és jól keverjük össze. Állandó kevergetés mellett kezdjük el főzni, forrás után vegyük kisebb hófokra, majd adjuk hozzá a pektint, citromsavat és citrom levét. Töltsük tisztára mosott üvegekbe a még forró lekvárt. Azonnal zárjuk le a tetejét és utána legalább 5 percig állítsuk fejre az üvegeket. Így nem szükséges tartósítószer az eltevéshez. Tegyük pokrócok közé, amíg teljesen ki nem hülnek!  Kamrában tárolhatjük, felbontás után hűtöben tarthatjuk további fogyasztásig. 








Nincsenek megjegyzések: