2016. július 13., szerda

Málnás -túrós lepény Zellei Tündi csökkentett szénhidráttartalmú süteménylisztjéből

Eléggé a málnaszezon végén járunk, de ma még sikerült egy láda málnát beszereznem, melyből egyrészt újra lekvárt készítettem, másrészt találtam ezt az igazán könnyű nyári desszertet Zellei Tündi oldalán. 





Hozzávalók:

25 dkg bio túró
2 tanyasi tojás
12 dkg eritrit (én 3 dkg Negyedannyi ugyanannyi édesítőt használtam)
fél citrom leve, reszelt citrom héja
vanilia örlemény
csipet só
10 dkg Zellei Tündi csökkentett szénhidráttartalmű sütemény liszt
1 tk sütőpor
4 dkg puha vaj
25-30 dkg friss málna

A tojássárgákat, édesítőt és túrót jól elkeverjük, majd hozzá adjuk a puha vajat. Fél citrom levét csavarjuk bele, teszünk bele reszelt citrom héjat, vanilia örleményt és csipet sót és azzal is összekeverjük. A lisztet a sütőporral elkeverem, majd a túrós masszához adagolom. Végül a tojások fehérjéit kemény habbá verem, és óvatosan hozzá forgatom a lisztes masszához. Kivajazott és lisztezett pite formába teszem  és jól elsimítom a masszát. (lehet kapcsos torta forma is 22 cm sütőpapírral bélelve) óvatosan megszórom a friss málnával, némelyiket bele is nyomkodom a tésztába kissé. 180 fokos sütőben sütöttem 35-40 percig, tűpróbáig. 

Nem csak málnával lehet isteni, hanem bármilyen idény jellegű bogyós gyümölccsel is el lehet készíteni.Lentebb találtok képeket az erdei gyümölcsös variációról!!!! Mennyei!!!











Erdei gyümölcsös változatban is rettentő finom!!!




Nincsenek megjegyzések: