2016. szeptember 22., csütörtök

Hajtogatott túrós-sajtos-tejfölös pogácsa ZelleiTündi csökkentett szénhidráttartalmú lisztkeverékéből

Milla picit betegeskedett tegnap, ezért ő választhatta ki mit süssek neki....pogácsát választott. Szörfözve a interneten  találtam rá egy nagyszerű blogra, melyet mindenkinek szívből ajánlok, rengeteg jobbnál jobb recept található Gabi blogjában. Gabriella kalandjai a konyhában 
Eredeti receptet az előbbi linken találjátok, én természetesen ZelleiTündi szénhidrátcsökkentett kelt tészta lisztkeverékből készítettem el. Azért imádom Tündi lisztjeit, mert egyrészt nincs semmiféle mellékíze a készített finomságoknak, másrészt mindegyik receptben egy az egyben  helyettesíthető a finom  liszt (vagy a cukor is) Bármit próbáltam eddig, minden nagyon szuperül sikerült, ettől a pogácsától teljesen elolvadtam, annyira szép és réteges lett és olyan szépen megkeltek és megsültek, hogy talán életem legszebb és legfinomabb pogácsái lettek.

Liszteket itt tudjátok beszerezni: ZelleiTündi lisztek webáruház




Hozzávalók:

Kb. 30-35 db pogácsához

40 dkg Zellei Tündi csökkentett szénhidráttartalmú lisztkeverék kelt tésztákhoz
4 dkg élesztő (hozzá 0,5 dl tej és pici fruktóz a futtatáshoz)
1 egész tojás
8 dkg reszelt sajt
20 dkg túró
1,2 dl tejföl
9,5 dkg puha vaj
2-3 teáskanál himalája só (ízlés szerint)

Hajtogatásokhoz

2x8 dkg reszelt sajt

Tetejére: 
1 felvert tojás
5 dkg reszelt sajt (parmezán-trappista keveréket használtam)




  Tejet a fruktózzal elkeverem, majd langyosra melegítem és belemorzsolom az élesztőt. A lisztet kimérem és szitán átszitálom, hogy minél levegősebb, ezáltal könnyebb legyen a tésztám. A lisztbe belekeverem a sót, hozzáadom az felfuttatott élesztőt, majd következik a túró, a reszelt sajt, a tojás és elmorzsoljuk benne a puha vajat is. Legvégén adagolom hozzá a tejfölt, így biztosan nem lesz sem túl lágy, sem pedig túl kemény a tésztám. Inkább lágyabb, könnyen nyújtható tészta legyen, de ne legyen ragacsos. Jól eldolgozom, majd lisztezett felületen téglalap alakúra nyújtom úgy, hogy kb. 1 cm vastagságú legyen. Megszórom 8 dkg sajttal, majd összehajtogatom. Először a hosszabbik végét ráhajtjuk úgy, hogy 1/3 rész  tészta maradjon szabadon, majd a másik oldalát is behatjuk, végül félbe hajtjuk.







Letakarjuk egy konyharuhával, vagy kelesztőtálban kb. 30 percig pihentetjük. Pihentetés után ismét kinyújtjuk és megismételjük a hajtogatást még egyszer, a sajtszórással együtt. Ismét kelni hagyjuk újabb kb. 30 percig.
Amikor a tésztám másodjára is szépen megkel, lisztezett felületen kinyújtom, és megkenem a tetejét tojással.Kb 1,5 -2 cm magasságúra hagyom, hogy szép magas és réteges legyen sütés után. Rácsozni is lehet, de én most csak kentem és szórtam sajttal. Az eredeti recept szerint Gabi is kockákra vágta fel, ami nekem is nagyon színpatikus, mert nincs maradék, nem kell újra szaggatni a kimaradt részeket. Kb. 180-200 fokos sütőben 15-20 perc alatt addig sütöm, amíg a sajt a tetején szépen aranybarnára sül.


Nekem kicsit megdőltek de ettől aztán tényleg szép házias jelleget kaptak. Gabi köszönöm szépen a receptet, engem meggyőzött.

További recepteket itt találtok Gabi fantasztikus blogjából: Gabriella kalandjai a konyhában



Nincsenek megjegyzések: