2016. október 3., hétfő

Házi készítésű müzli szelet, hozzá adott cukor nélkül




Mióta elindult a középiskolás élete a nagylányomnak, nekem is újabb kihívásokkal kell szembe néznem, mivel szinte egész nap iskolában van (délelőtt táncórák, délután tanulás,) rengeteg próba az előadásokra, reggeliről és ebédről is nap mint nap gondoskodnom kell. Az első szendvicses nagy lendület lecsengett, (három naponta sütöttem kiflit, vagy baguettet vagy zsömléket szénhidrát csökkentett lisztkeverékből, mert egy táncos nem ehet meg akármit ))))) Elő kellett venni a kreativitást, hogy találjuk újabb potenciális jelölteket reggelikhez. Sok sok házi készítésű müzli receptet találtam az interneten, volt amelyik egész jól hangzott, de sokhoz még plusz cukrot vagy mézet kellett volna felhasználni. Megint Zellei Tündi receptjei között válogatva találtam rá az ő müzli szeletére, mely elég színpatikusnak tűnt, vasárnap neki is kezdtem az előkészületekhez. A müzli szelet alapja a zabpehely, sok sok olajos magvat lehet benne felhasználni és a másik fontos összetevő az aszalt gyümölcs. Az édes ízét az aszalt gyümölcsökben lévő cukor adja, nem tettem hozzá semmi féle édesítőszert (sem cukrot, sem alternatív édesítőszert) Nedves alapanyagként  tojást és kókuszolajat használtam.


Hozzávalók kb. 18 szelet müzli szelethez (24x24 tepsihez) 

220 gr zabpehely
12,5 dkg olajos vagvak (pekán dió, paradió, pisztácia, mogyoró, mandula vegyesen, vagy bármi, amit szeretünk, vagy éppen találunk otthon)
10 dkg aszalt alma
5 dkg aszalt aranymazsola
5 dkg apró aszalt mazsola
5 dkg aszalt vörös áfonya
2,5 dkg aszalt gyömbér
5 dkg goji bogyó
5 dkg aszalt ananász
5 dkg csoki csepp (keserű, cukormentes)
2,5 dkg chia mag
2,5 dkg szezámmag
5 dkg aszalt szilva, vagy aszalt datolya, vagy aszalt füge, gyakorlatilag bármi, amit megeszik a család. 

2 nagy egész tojás (kézi habverővel kicsit felverve)
3 -4 evőkanál kókuszolaj
csipet só, hogy az ízek jól kijöjjenek.



Az aszalt gyümölcsöket, magvakat késes aprítóban összeaprítom.
 Össze keverem a száraz alapanyagokat, majd beleöntöm a felvert tojásokat és a kókuszolajat és alaposan összeforgatom az egészet. Az egészet egy sütőpapírral bélelt tepsibe szedem és alapon ellapogatom, hogy egyenletes legyen. Tényleg jól megnyomkodom, én a kezemet használtam, hogy minél tömörebben össze álljon a masszám. Előmelegített  160-180 fokos sütőben 15-20 perc alatt készre sütöm.


Rácsra kiszedem és megvárom, hogy teljesen kihűljön, majd éles késsel müzli szelet nagyságúra szeletelem.  A sok sok diótól kellőképpen ropogós lesz, isteni csemege reggelire, tízóraira a gyerekeknek!





A második adag is elkészült, némi változtatással. Kimaradt belőle a cukormentes csokicsepp, amitől kicsit keserű lett a végeredmény és helyette még folyékony adalékként, hogy jobban össze álljon bele került egy jól pépesített banán. A banános variáció lett nálunk  nyerő a gyerekek körében!!!




Nincsenek megjegyzések: